ulutala-0525b

tala fou

I le aso 8 o Iulai, e tusa ai ma lipoti mai fafo, na faalauiloa ai e se faamasino i le Itumalo o Uosigitone i le Aso Lua e faapea, o le faasaina o le tapaa tofo o loo tetee i ai le toatele o tagata palota i le itumalo, e lei faamamaluina, ma fai mai e le o sauni le itumalo e faatino.

Na taua e le au ofisa o le soifua maloloina o le Itumalo e le o le tulaga lea, ae na latou taʻutino mai e tatau ona latou faʻatagaina nei oloa faʻamalama e le manaia i tupulaga talavou e faʻaauau pea ona faʻatau atu.

E na'o se fa'alavelave fou lenei i fa'alavelave fa'aletonu lea na fa'asa ai e le itumalo oloa tapa'a fa'afofo mo le taimi muamua.

O le uluai faʻasaina na faʻatinoina e le Washington County Committee ia Novema 2021 ma ua faʻamoemoe e amata ia Ianuari o le tausaga nei.

Ae o le au tetee i le faʻasaina, na taʻitaʻia e Jonathan Polonsky, le Pule Sili o le faleteuoloa, na faʻaputuina lava saini e tuʻu ai i luga o le palota ma tuʻu ai le au palota e fai se faʻaiuga ia Me.

E silia ma le $1miliona le tupe na faaalu e le au lagolago o le faasa e puipuia ai.I le faaiuga, o tagata palota i le Itumalo o Uosigitone na matua filifili e taofi le tapu.

I le masina o Fepuari, a’o le’i faia le palota, na faila ai e le tele o kamupani i le Itumalo o Uosigitone ni tagi e lu’iina ai lea gaioiga.Serenity vapors, king's hookah lounge ma torched illusions, na fai ma sui o le loia o Tony Aiello, na finau i le faamasinoga e faapea o latou pisinisi faaletulafono ma o le a afaina le talafeagai i tulafono ma tulafono faatonutonu a le itumalo.

I le Aso Lua, na malie ai le Faamasino o le Itumalo o Uosigitone Andrew Owen e taofi le poloaiga o loo faatali.Faaalia e Owen, o le finauga a le itumalo ina ia faatumauina le faasa pe a lu‘iina le tulafono e le “faatalitonuina”, ona sa ia fai mai o loia a le itumalo na fai mai o le fuafuaga e faatino le faasa “i le lumanai” e leai se mea.

I le isi itu, ua fa'ailoa mai e Owen afai e tausisia le tulafono, o le a vave lava ona fa'aleagaina le atina'e.

Na tusia e Owen i lana poloaiga: “Na finau le itu tete’e e faapea o le manuia o tagata lautele i le Tulafono Nu. 878 sa matua’i maualuga atu nai lo le itu tagi.Ae na ioeina e le ua molia e leai sa latou fuafuaga e faalauiloa ai le manuia o tagata lautele ona latou te lei faamoemoe e faatino le tulafono faatonutonu i le lumanai”.

Na faamatala e Mary Sawyer, o se fofoga fetalai o le soifua maloloina o le itumalo, “o le faamalosia o tulafono o le a amata i le asiasiga a le setete o le tulafono o le laiseneina o oloa faatau tapaa.O le a asiasia e le malo o le setete pisinisi i tausaga uma ina ia mautinoa o loʻo i ai a latou laisene ma tausisia tulafono fou a le setete.Afai e maua e tagata asiasi o pisinisi i Washington County o loʻo faʻatau atu oloa faʻamaʻi, latou te logoina i matou."

O le mae’a ai ona maua o lea fa’aaliga, o le a muamua a’oa’oina e le malo o le itumalo pisinisi e uiga i le tulafono o oloa fa’amalama, ma fa’atoa tu’uina atu se pepa malaga pe a le usita’ia e pisinisi.

Fai mai Sawyer, "e leai se mea na tupu, ona o le setete na faatoa amata le asiasiga i lenei taumafanafana, ma latou te leʻi fautuaina mai ni pisinisi ia i matou."

Ua faila e le itumalo se talosaga e faaleaogaina le tagi.Ae o'o mai i le taimi nei, ua fa'amalieina e le Itumalo o Uosigitone le tapaa ma sikaleti eletise.

O Jordan Schwartz o ia lea e ona le serenity vapors, o se tasi o itu tagi i le mataupu, lea e tolu lala i Washington County.Fai mai Schwartz o lana kamupani ua fesoasoani i le faitau afe o tagata e tuu le ulaula.

O lea la, fai mai a ia, na sau le tagata faatau ma fai atu ia te ia, “Ou te manatu o le a ou toe ula sikaleti.O le mea lena na latou faamalosia i matou e fai.”

Fai mai Schwartz, serenity vapors e masani lava ona faʻatau atu suauʻu tapaa faʻamalo ma mea faʻaeletoroni sikaleti.

"80% o la matou pisinisi e sau mai nisi o mea manogi."Na ia fai mai.

“E fiaselau a matou tofo.”Na faaauau Schwartz.“E tusa ma le fa ituaiga o tofo tapaa, e le o se vaega e sili ona lauiloa.”

Jamie Dunphy, o se fofoga fetalai mo le kanesa o feso'ota'iga a le American Cancer Society, e 'ese'ese ona manatu ile nicotine fa'atofo.

"O faʻamaumauga o loʻo faʻaalia ai e itiiti ifo i le 25% o tagata matutua o loʻo faʻaaogaina soʻo se ituaiga o tapaa (e aofia ai le sikaleti eletise) latou te faʻaaogaina soʻo se ituaiga o mea manogi," o le tala lea a dunfei.“Ae o le to’atele o tamaiti o lo’o fa’aaogaina nei oloa fai mai e na’o mea e fa’aoga ai mea e tofo ai.”

Fai mai Schwartz na te le fa'atau atu i tamaiti laiti ma na'o tagata e 21 tausaga ma luga atu na fa'atagaina e ulufale i lona faleoloa.

Fai mai a ia: “I itumalo uma o le atunuu, e le tusa ai ma le tulafono le faatauina atu o nei oloa i tagata i lalo ifo o le 21 tausaga, ma e tatau ona molia i latou e solia le tulafono.”

Fai mai Schwartz e talitonu o ia e tatau ona i ai ni tapulaʻa ma faʻamoemoe e avea ma se vaega o le talanoaga i le auala e fai ai lenei mea.Ae ui i lea, na ia fai mai, "100% faʻasaina atoa e mautinoa lava e le o le auala saʻo."

Afai e fa'amana le fa'asa, e itiiti lava le alofa o Dunphy i tagata fai pisinisi e ono le manuia.

“Latou te galulue i se alamanuia ua fuafuaina faapitoa e gaosia oloa e le o faatonutonuina e soo se faalapotopotoga a le malo.O nei oloa e tofo e pei o lole ma teuteu e pei o meataalo, e manino le tosina mai o tamaiti,” o lana tala lea.

E ui ina fa'aitiitia le aofa'i o tupulaga o lo'o ulaina sikaleti masani, ae o le sikaleti eletise ose nofoaga masani e ulufale ai tamaiti e fa'aoga le nicotine.E tusa ai ma faʻamaumauga a le Centers for Disease Control and prevention, i le 2021, 80.2% o tamaiti aʻoga maualuga ma le 74.6% o tamaiti aʻoga tulagalua o loʻo faʻaaogaina sikaleti e faʻaaogaina mea manogi i le 30 aso talu ai.

Fai mai Dunfei, e sili atu le nicotine i le sikaleti vai nai lo sikaleti ma e faigofie ona nana mai matua.

"O le tala mai le aʻoga e sili atu le leaga nai lo se isi lava taimi."Na ia faaopoopo mai."O le aoga maualuga a Beverton na tatau ona aveese le faitotoa o le potu taʻele ona o le tele o tamaiti e faʻaogaina sikaleti eletise i totonu o le faletaele i le va o vasega."


Taimi meli: Iul-07-2022